vrijdag 25 oktober 2013

21 oktober - vakantie Vietnam dag 12

Vanmorgen werden we inderdaad laat wakker. De laatste nacht was voorbij nog even ontbijten voordat we uitcheckten. We lieten de koffers achter in het hotel, om rustig richting het oorlogsmuseum te lopen. Deze bleek van 12:00 tot 13:30 gesloten te zijn, dus we besloten nogmaals over de markt te gaan struinen. Na enige tijd op de markt gelopen te hebben raakte we in gesprek met één van de verkoopsters. Na enig zoeke. Vond ik een aardig cadeautje voor Sam en Max. Had ik toch nog iets uit Vietnam voor ze. Het afdingen duurde langer dan het zoeken en enige tijd later liepen we verder. Ik met twee kleine aankopen voor mijn mannen. Omdat het nog geen tijd was besloten we om een koffie te nemen.We gingen bij een klein winkeltje zitten en al gauw kozen we voor een ijskoffie met allerlei lekkers erdoorheen. Dit is wederom genieten.

Na de koffie werd het tijd om het museum te gaan bezoeken. Hiervan was ik erg onder de indruk. Ik kan niet anders dan respect opbrengen voor de Vietnamezen voor de tolerantie die ze hebben naar de Amerikanen. Ik weet niet of ik hetzelfde zou hebben kunnen doen als ik in hun schoenen had gestaan. Het museum is zeer de moeite waard.

Na het museum terug naar ons barretje van de afgelopen 2 dagen voor een snelle kop koffie. Daarna terug naar ons hotel om opgehaald te worden voor onze terugreis naar Amsterdam. De terugreis liep voorspoedig. Een hot transfer na onze eerste vlucht op Kula Lumpur en daarna nog 12 uurtjes voor we Nederland bereikten. Dat laatste gedeelte heb ik slapend proberen door te brengen wat half half gelukt is.

Thuis stonden mijn vrouw en me mannen ons op te wachten. Thuis aangekomen was de vakantie dan ook echt voorbij.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten